Husets väktare kliver ut ur "idet".



Kajsa, husets egentliga härskare, har tillbringat större delen av vintern ihopsnurrad i soffan och den största motionen har hon fått när hon lunkat ner i källaren för att göra behov eller käka.
Rätt lustigt egentligen, en kattras som är "gjord" för tufft nordiskt klimat med -20 på vintern.....
Men sedan jag blev tvingad att nippsa apparaten på henne efter en ganska svår livmoderinfektion så har inte min kära kajsa varit den samma.
Tidigare var hon en av de vassaste katter jag skådat när det gällde att ta kommandot över sitt område och på att fullständigt utplåna beståndet av råttor och möss, men det är klart, marshannarnas flirtande är inte lika intressant längre av förklarliga skäl, då är det inte så konstigt att hon ligger och slumrar sig igenom vintern.
Men hon är ändå fin fina, varma Kajsa som ofta hoppar upp i sängen och spinner som en katt:)
Här på bilden har jag knuffat ut henne i vårsolen och sätter sig fint som en fotomodell för fotografering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0